Škola až na posledním místě. Tak vidí Prahu 22 renomovaný architekt

Téma výstavby školských zařízení v Praze 22 je jedním z nejdůležitějších témat nejen před komunálními volbami. Nová škola Romance budí emoce od koupě nevhodného pozemku až k navrhovanému projektu. Ten je trnem v oku nejen mnohým občanům a zastupitelům, ale také odborné veřejnosti.

Škole Romance se věnujeme v Hlavě 22 už delší dobu a přesto je pořád co psát. V posledním tištěném vydání Hlavy 22 jsme upozornili, že si našeho „skvělého projektu ZŠ Romance“ a podmínek jeho zadání všimli i v prestižním odborném časopise. Celý článek najdete ZDE.

Tématu jsme se dotkli i na procházce s architekty v červnu, kdy jsme se nepříliš překvapivě dozvěděli, že velká škola na konci obce mezi dvěma silnicemi není příliš šťastným řešením. Navíc přímo vybízí k dalšímu zastavění daného území.

Článek s postřehy z architektonické procházky najdete ZDE.

O názor, respektive posudek, jsme proto jménem redakce požádali jednoho z nejpovolanějších – prof. Ing. arch. Ján Stempela, vedoucího Ústavu navrhování Infrastruktury na ČVUT o jeho názor na kvalitu předloženého návrhu. Z jeho posudku citujeme: „Na předkládaném konceptu areálu škol pro městskou část Uhříněves je patrná uspěchanost a i její umístění v obci nám říká, že takto elementární občanská vybavenost je v rámci developerské přípravy a přístupu k rozvoji obce realizována až jako poslední…“

Co k tomu říct? Školy stavme. Ale stavme je včas, pořádně, poctivě a zodpovědně k budoucím generacím.

redakce